Wednesday, 15 October 2014

PENGEDAR SHAKLEE LEKIR : TIPS MAKANAN TAMBAH SUSU IBU

Assalamualaikum dan Salam sejahtera buat pengunjung Blog Khyranaeems Vitastore yang Saya sayangi. Moga kalian sentiasa berada dalam rahmat-Nya dan beroleh kesihatan yang baik-baik sahaja. Entry kali ini Saya  Pengedar Shaklee Lekir nak kongsikan bagaimana untuk mengetahui makanan tambah susu Ibu. 

Secara amnya, Ibu menyusu perlu mengekalkan nutrisi makanan yang sama seperti tempoh kehamilan. Ini kerana ibu menyusu berkongsi makanan dengan bayi ketika menyusukan bayi. Oleh itu, Ibu menyusu sangat memerlukan pengambilan makanan yang mempunyai nutrisi yang tinggi dan pelbagai.


Ibu menyusu perlu makan makanan yang sihat setiap hari. Makanan yang sihat itu perlu terdiri daripada empat kumpulan makanan iaitu:

        • Sayuran dan buah-buahan
        • Roti dan bijirin
        • Susu dan produk tenusu (rendah lemak)
        • Daging, Ayam, makanan laut, telur, kekacang.
Empat kumpulan makanan diatas memberikan banyak khasiat seperti protein, kalsium dan zat besi. Sekiranya empat kumpulan makanan tambah susu ini diambil dengan lengkap, ibu menyusu tidak perlu lagi kepada supplimen untuk dapatkan vitamin dan mineral. Sebenarnya agak mustahil untuk mengekalkan suhu makanan yang telah di masak, secara tidak lansung ibu menyusu masih memerlukan supplimen untuk makanan tambah susu ibu.


Buat pengetahuan semua, Ibu menyusu sangat memerlukan vitamin B, Ini kerana didalam vitamin B terkandung beberapa komponen seperti extra biotin yang penting untuk kulit dan rambut. Extra B6 bagus untuk pembebasan tenaga dari makanan, ia juga baik untuk pembentukan sel darah dan kesihatan saraf. Vitamin B 12 pula boleh mencegah anemia dan kesihatan sistem saraf. Ibu menyusu juga memerlukan vitamin C untuk kesihatan sel dan penyerapan zat besi. Pengambilan vitamin D bagus untuk tulang yang sihat dan kuat.

Sumber makanan dari vitamin D boleh didapati daripada ikan segar atau dalam tin seperti tuna, salmon, sardin, markerel, telur, minyak ikan dan majerin. Namun perlu diingat, pengambilan vitamin hanya membantu 10% bagi menghasilkan susu ibu, selebihnya bergantung kepada ibu itu sendiri. Pengambilan air 3 liter sehari atau 8 gelas sehari wajib diambil untuk penghasilan susu badan.

Antara makanan tambahan yang dicadangkan daripada vitamin Shaklee adalah seperti berikut :

  • ESP : Sumber non-GMO yang mengandungi Glisemik Indeks Rendah dan mengandungi 14g Protein. Kandungan protein yang banyak berfungsi untuk memperbail sel tubuh, apabila sel sihat maka ianya memudahkan vitamin menyerap dengan sempurna ke dalam tubuh. ESP juga membantu dalam memastikan pertumbuhan bayi yang normal disamping itu ianya mengandungi antibodi yang dapat meningkatkan sistem imunisasi bayi.
  • Sustained Release Vita C: Apabila Ibu menyusu mengambil SR Vita C ini, ia boleh meningkatkan imun sistem secara tidak lansung ia mampu mencegah daripada kekurangan vitamin C dalam badan.
  • Vita-Lea : Ia adalah formula yang lengkap dengan 28 Vitamin dan mineral. Ujian kualiti juga telah dilakukan melebihi 340 kali. Dengan sistem penyerapan bio aktif ia mampu meningkatkan penyerapan folic asid dan mencegah daripada kekurangan vitamin.

  • B Complex: Ia mengandungi kesemua 8 komponen vitamin B. B1, B2, B3, B6, B12 biotin, pantothenic asid dan asid folik. Ia merupakan vitamin larut air dan ianya bagus untuk antistress. Badan kita tidak mampu menghasilkan vitamin B, ia hanya boleh didapati daripada pemakanan dan pengambilan supplimen.
  • Ostematrix: Buat pengetahuan semua, 40% yang terkandung dalam susu ibu adalah kalsium. Kalsium penting untuk membina tulang dan menghasilkan tulang yang kuat. Oleh itu, wanita hamil, ibu menyusu dan bayi perlu ambil kalsium. Bayi akan dapat kalsium melalui penyusuan susu badan.Peringatan sebelum pengambilan kalsium, anda dikehendaki memastikan kalsium yang diambil itu dilengkapi dengan magnesium, vitamin D, Zinc, Cooper dan boron. 
  • Alfalfa Complex: Merupakan sejenis herba. Ia bagus dalam penghasilan susu. Alfalfa juga boleh dijadikan detoks harian untuk ibu menyusu yang ingin kuruskan badan.
Vitamin Tambah Susu Ibu


Ingin tahu lebih info boleh hubungi Saya Pengedar Shaklee Lekir Wana seperti kenyataan dibawah. Sampai jumpa dilain entry.


SID: 947236
Fb: Nor Hawana Mohd Tahir
Blog:http://khyranaeemsvitastore.blogspot.com
FBPage:www.facebook.com/KhyranaeemsVitastore
Call/SMS/Whatsapp: 010-2114231
Email: cikwana@gmail.com
COD: Kayan/Lekir/ Sitiawan/ Manjung
POSTAGE: Seluruh Malaysia

        : 

Monday, 6 October 2014

PENGEDAR SHAKLEE LEKIR: ESP VITAMIN KESUKAAN SAYA

Assalamualaikum dan Salam sejahtera buat pengunjung blog Khyranaeems Vitastore yang Saya kasihi. Moga kita semua berada didalam rahmatNya InshaAllah. Masih ingatkan pada Saya..si Pengedar Shaklee Lekir tu..Entry kali ni nak berkongsi dengan semua tentang vitamin kesukaan Saya iaitu Energizing Soy Protein-Esp.

Apa yang membuatkan Saya begitu suka sangat dengan ESP adalah kerana khasiat yang ada dalam ESP tu sendiri. ESP vitamin kedua yang Saya amalkan selepas Ostematrix. Saya seorang penghidap gastrik dan bukan seorang penggemar susu.

Khasiat ESP
Saya jadikan ESP sebagai menu sarapan Saya setiap pagi..yang bestnya ESP ni daripada Non-GMO Soya tanpa genetik. Ianya selamat berbanding soya yang berada di pasaran. Setiap pagi Saya akan bancuh ESP dengan flavor kegemaran Saya iaitu Milo. Tapi kini bertukar sudah kepada Tamar Cocoa. :) memang terasa kenyang je perut Saya.

ESP juga memberikan Saya tenaga. Di samping itu, apa yang Saya perhatikan perubahan pada diri Saya ialah kulit Saya dah makin cerah..Ya Allah! tersenyum sengih Saya..hihi. Siapa lah yang tak suka pada perubahankan? nak pulak ke arah positif..

Perubahan lain yang boleh Saya kongsikan kat sini ialah kulit anak bujang Saya...nampak gebu dan putih..padahal semasa mengandung memang tak ambil sebarang supplimen pun, mungkin juga kesan daripada menyusu badan...khasiat ESP dapat ke bujang Saya.

Energizing Soy Protein



Energizing Soy Protein-Esp kaya protein, dimana ia berfungsi untuk menggantikan sel-sel lama kepada sel baru dalam tubuh kita...secara tak lansung ESP ni boleh dikatakan vitamin pelengkap untuk setiap masalah kesihatan.

Rugi tak cuba..kalau nak rasa perbezaan macam Saya, bolehlah cuba ESP tau..cari je Saya Pengedar Shaklee Lekir tu kalau untuk COD lah..untuk yang diluar kawasan Saya akan pos. Saya sedia membantu untuk sesiapa sahaja yang nak jaga kesihatan ok!


SID: 947236
Fb: Nor Hawana Mohd Tahir
Blog: http://khyranaeemsvitastore.blogspot.com
Call/SMS/Whatsapp: 010-2114231
Email: cikwana@gmail.com
COD: Kayan/Lekir/ Sitiawan/ Manjung
POSTAGE: Seluruh Malaysia




Thursday, 2 October 2014

PENGEDAR SAH SHAKLEE LEKIR : JATUH CINTA

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pengunjung blog kesayangan Khyranaeems Vitastore. Semoga pengunjung blog Khyranaeems Vitastore semua beroleh kesihatan yang baik dan sentiasa didalam rahmat Yang Esa. Hari ini Saya Pengedar Shaklee Lekir nak cerita pengalaman pertama Saya jatuh cinta :). Jatuh cinta dengan siapalah pula kan...siapa lagi kalau bukan vitamin Shaklee kesayangan ramai.

Kisah cinta Saya bermula semasa Saya dalam tempoh berpantang anak kedua, namanya Mohamad Naeem Akmal. Ketika itu Saya berada di Setapak, Kuala Lumpur. Saya berpantang dirumah kakak. Sedia maklum rutin orang dalam pantang mesti banyak rehat, berbaring sambil bertungku. Jadi banyakla masa yang Saya habiskan dengan melayari internet. Wifi dimana sahaja la katakan...Saya selalu buka laman sosial Facebook (FB) . Masa tu Saya terjumpa satu testimoni seorang Doktor yang mengamalkan vitamin Ostematrix untuk masalah sendi beliau. Seorang doktor pun mengamalkan supplimen Shaklee..Wow! sudah tentu-tentu Saya teruja nak cubakan?

Hampir setiap hari Saya buka Facebook mesti jumpa macam testimoni yang Pengedar Shaklee kongsikan..tentang bonus yang mereka dapatla.. Sehingga la selepas pantang, masa tu Saya dah ada kat Lekir. Saya hantar mesej pada seorang kenalan FB. Beliau pun bukan orang lain, beliau merupakan senior sewaktu zaman sekolah menengah Saya. Disini lah bermula ukhwah yang dah lama renggang kini bertaut kembali. Hanya dengan kebaikan vitamin Shaklee itu sendiri. Saya pun telah didaftarkan oleh coach Saya iaitu Mami Tini Badri.

Sudah hampir 1 tahun 5 bulan rupanya usia Saya bersama Shaklee. Sehingga ke saat ini Saya rasa bertuah sangat bila Allah gerakkan hati untuk menyertai group yang awesome dibawah kelolaan insan-insan yang luar biasa hebat ini. Mereka bukan sahaja berkongsi kebaikan produk tetapi ukhrawi juga. Di entry yang lain Saya kongsikan bagaimana ingin menjadi ahli. Dan disebabkan kebaikan produk itu sendirilah yang membuatkan Saya jatuh cinta dengan Shaklee.

Andai pengunjung blog Saya ingin mencuba supplimen kesihatan Shaklee, anda boleh hubungi Saya seperti kenyataan yang tertera dibawah yer..untuk perkhidmatan pos, Saya gunakan Poslaju dan COD untuk kawasan yang berdekatan dengan tempat tinggal Saya ok!

Sampai jumpa di lain entry!:)




SID: 947236
Fb: Nor Hawana Mohd Tahir
Call/SMS/Whatsapp: 010-2114231
Email: cikwana@gmail.com
COD: Kayan/Lekir/ Sitiawan/ Manjung
POSTAGE: Seluruh Malaysia





Wednesday, 1 October 2014

SAYA PENGEDAR SHAKLEE DI KAWASAN LEKIR, SITIAWAN PERAK

Assalamualaikum dan Salam sejahtera buat pengunjung blog Khyranaeems Vitastore. Moga kalian yang mengunjungi blog Khyranaeems Vitastore ini beroleh kesihatan yang baik dan dimurahkan rezeki hendaknya. Buat kalian yang ingin mencari supplimen Shaklee,sekali lagi ingin Saya maklumkan yang Saya Pengedar Shaklee di kawasan Lekir Perak. Sekiranya kalian nak dapatkan vitamin semulajadi yang selamat lagi berkesan jangan segan untuk hubungi Saya yer.

Sedikit info mengenai kawasan Lekir, Lekir merupakan salah satu Mukim dibawah Majlis Perbandaran Manjung. Didalam mukim Lekir pula mempunyai sembilan buah Kampung. Salah satu daripadanya adalah Kampung Batu 15 Lekir. Disinilah tanah tumpah kelahiran Saya :)

Minta maaf yer, termasuk bab geografi pula. Bukan apa, sekadar ingin berkongsi dengan pengunjung blog Khyranaeems Vitastore saja. Jadi selepas ini sekiranya kalian yang berada dikawasan Lekir nak cari supplimen Shaklee jangan segan nak hubungi Saya yer...sebab Saya Pengedar Shaklee di Kawasan Lekir Perak. Kepada mereka yang berada diluar kawasan Lekir juga boleh mendapatkan supplimen Shaklee ini daripada Saya.




Sila hubungi Saya seperti penerangan yang ada dibawah ni Ok! :)

SID: 947236
Fb: Nor Hawana Mohd Tahir
Call/SMS/Whatsapp: 010-2114231
Email: cikwana@gmail.com
COD: Kayan/Lekir/ Sitiawan/ Manjung
POSTAGE: Seluruh Malaysia