Wednesday, 6 April 2016

~^ KENALI PUNCA STROKE DAN CARA PENCEGAHANNYA SECARA ALAMI^~

Assalamualaikum dan Salam sejahtera buat pengunjung blog Saya harini.. Didoakan korang semua sihat dan sentiasa didalam rahmat-Nya. Hari ni nak kongsikan  macamana nak kenali tanda-tanda stroke dengan korang dan cara pencegahannya  secara alami atau dalam erti kata lain semulajadi..


Stroke Warning Signs
Tanda-Tanda Stroke


Sebelum Kita nak kenali tanda-tanda Stroke, terlebih dahulu Kita kena tahu apa dia Stroke ni? kalau ikutkan bahasa Mak Ayah Kita, diorang panggil Angin Ahmar atau angin merah..Kenapa merah ye?? Macam ni

Stroke ni terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Stroke menyerang otak sebab otak adalah pusat saraf tubuh. Otak Kita yang akan mengawal setiap yang kita lakukan atau fikirkan. Otak Kita juga mengawal fungsi-fungsi automatik macam sistem pernafasan kita. Betul tak?betul. 

Otak Kita perlukan bekalan darah yang berterusan untuk bawa oksigen dan nutrien. Apabila saluran darah dalam otak Kita pecah atau tersumbat..bekalan darah akan berhenti dan masa ni sel-sel otak akan kekurangan Oksigen dan nutrien (di mana kedua benda ni sangatlah penting dalam sistem tubuh Kita).

Mini Stroke
Bila bahagian otak Kita mula mati, dengan pantas dan senyap ini menunjukkan tanda-tanda boleh mengalami Stroke. Okay, bila kerosakan otak berlaku deria-deria Kita, pertuturan dan pemahaman bahasa boleh terjejas. Sebelah tubuh mungkin lumpuh, sikap, corak pemikiran dan ingatan pun turut berubah.

Jika seseorang yang mengalami Stroke penuh, tidak mustahil sebelum ini mereka telah mengalami 1 atau lebih mini stroke. Tekanan darah tinggi (hipertensi) yang tidak dirawat, DIET yang tinggi kandungan garam makanan berlemak dan manis turut menyumbang kepada faktor berlakunya Stroke.


smoking and stroke

Selain itu, perokok adalah antara yang berisiko untuk mengalami stroke kerana bila merokok pelbagai kesan negatif kepada arteri dan dikaitkan dengan tekanan darah tinggi.
Dan sesetengah pil perancang keluarga juga boleh menyebabkan darah pekat dan berkemungkinan bergumpal dan mengakibatkan tekanan darah tinggi.

Sebagai langkah pencegahan, amalan gaya hidup dan pemakanan seharian Kita perlu dijaga..selain itu Kita juga boleh mengamalkan pengambilan supplimen yang bersifat alami..InshaAllah boleh membantu pesakit Stroke untuk sembuh..

Antara supplimen yang boleh membantu adalah Vivix. Pesakit yang tidak boleh menelan kapsul boleh amalkan Vivix kerana ia merupakan minuman botanikal 1001 rahsia.


4 mekanisma utama Vivix adalah:

  • Melindungi dan membaiki kerosakan DNA
  • Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
  • Menggalakkan biogenisis atau pembentukan baru Mitochondria
  • Melambatkan pembentukan protin AGE ( Advanced Glycation End Products)
4 Mechanism Vivix


Vivix ini tonik antioksidan yang bertindak sehingga ke selular. Itu yang membuatkan Vivix best sebab ia membantu menghalang stress Oksidatif.



Selain Vivix, Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard merupakan nutrien utama untuk mencegah masalah Stroke. Omega Guard juga boleh mengurangkan kolestrol dan mencegah kolestrol daripada mengeras dibahagian organ dan pembuluh darah. Kandungan EPA dan DHA yang terdapat dalam Omega Guard penting untuk mencegah penyakit jantung koronori.


Semoga perkongsian Saya ni dapat memberi manfaat buat semua pengunjung blog Saya.. Sampai jumpa di lain entry ye. Dibawah ni Saya kongsikan testimoni Stroke yang berjaya sembuh dengan izin Allah. Klik di sini

Jika anda berada di sekitar Manjung dan Sitiawan, anda boleh dapatkan produk ini secara COD. Ini Kerana Saya adalah Pengedar Shaklee di kawasan Lekir, Sitiawan dan Manjung.

Untuk Pertanyaan , Tempahan dan Temujanji :
Call/SMS/Whatsapp/Telegram:010-2114231
COD:Kayan/ Lekir/Sitiawan/Manjung

POSTAGE: Seluruh Malaysia


2 comments:

  1. Ramai skang ni kena strok ada yg muda pun kena..bab makanan mmg kena jaga n jgn main makan je kan..

    ReplyDelete
  2. Vivix memang membantu..pakcik kawan saya pun hari tu ikhtiar Vivix masa kena strok, alhamdulillah tak sampai dua minggu dah boleh jalan tak perlu diangkat lagi

    ReplyDelete