Sunday, 3 April 2016

~^ VIVIX MINUMAN BOTANI REVOLUSI BARU UNTUK ANTI-PENUAAN^~

Assalamualaikum WBT. Didoakan kalian semua sihat dan sentiasa berada didalam rahmat dan redha-NYA. Aamiin. Okay, kali ni nak kongsi dengan Korang pasal Vivix.  Kenal tak Vivix? Kalau korang nak tahu, Vivix adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Bahan Utama Vivix


Vivix sering dikait rapat dengan anti penuaan. Apa kaitan anti penuaan dan Vivix ni ye? Okey, meh kita kaji dua perkataan ni iaitu TUA (OLD) dan PENUAAN (AGING)..dua benda ni berbeza tau..Fitrahnya Kita yang ada di muka bumi ni akan tua..malah semua benda yang ada ni pun akn tua..hatta benda yang hidup mahupun tak hidup juga akan tua..

Tapi penuaan ni apa pulak yer?? Penuaan ni bukan menjadi tua. Penuaan adalah sejenis PENYAKIT degeneratif atau istilah lainnya penuaan adalah kerosakan pada sel badan kita. Meh tonton video klip kat bawah ni...



Kesan dari penyakit penuaan ni:-

DNA ROSAK :-  Bila DNA rosak, ia tak boleh nak buat kerja dengan baik dan kesannya sel kita akan rosak dan mati. Sel Kita memang akan mengalami proses kematian dan diganti sel baru tapi sel yang baru tu dia akan tiru sel yang mati tadi. kalau sel yang mati tadi tu rosak, sel baru pun jadi rosak jugak! ini lah salah satu penyebab KANSER! bila sel2 baru  adalah sel yang rosak...Korang bayangkan lah apa akan jadi kat badan kita ni.


PENGAWALSELIA GENETIK :- Benda ni macam control panel yang mengawal keseimbangan sel kita... mati, diganti.... mati, diganti... tapi penyakit penuaan ni buat 'control panel' kita ni tidak berapa betul. mungkin sel yang patut mati tu tak mati2 tapi diganti dengan sel2 baru, atau sel mati tak diganti. kesan dia pun sama --- KANSER!


MITOKONDRIA SEL :- Mitokondria ni pusat tenaga sel. (macam TNB bekalkan tenaga elektrik untuk kita) bila kena penyakit penuaan, mitokondria ni jadi lemah. bila lemah, sel kita macam kereta kering minyak. apa jadi? takleh bergerak. bila sel kita hilang fungsi...tisu2 dan organ kita pun tak boleh berfungsi dengan baik.


AGE PROTEIN :- AGE protein ni termendap di dinding sel kita... bayangkan karat pada besi atau karies pada gigi. bila benda ni termendap, ia membuatkan sel kita tidak boleh nak berfungsi dengan baik.


Dan akhirnya, membawa kepada macam2 jenis penyakit kronik antaranya adalah seperti dibawah ini;


  • - kanser
  • - sakit jantung
  • - masalah organ
  • - darah tinggi
  • - masalah sendi
  • - masalah kesuburan
  • - dan macam2 lain


Apa yang menyebabkan penyakit penuaan ni? jawapannya Semua yang ada di sekeliling kita!


  • Pencemaran udara
  • Makanan yang kurang nutrien (walaupun dah seimbang tak semestinya cukup yer)
  • Stress & tekanan perasaan
  • Malas beraktiviti
  • dan lain-lain


Korang dah nampak kan apa kepentingan Vivix ni?? Sekarang ni sakit tak mengenal usia...kadang yang usia muda pun dah dengar macam2 penyakit.. So sementara kesempatan yang ada ni Jom kita sam2 Ikhtiar dengan Vivix. Sebab melalui 4 mekanisma bahan utama Vivix ni ianya mampu membantu menyelesaikan masalah kesihatan yang kronik dari peringkat DNA.

Cara mudah nak dapatkan Vivix, Korang hanya perlu menghubungi Saya seperti info yang tertera dibawah untuk Konsultansi dan pesanan. Moga Membantu! :)

Call/SMS/Whatsapp/Telegram:010-2114231
COD:Kayan/ Lekir/Sitiawan/Manjung

POSTAGE: Seluruh Malaysia

2 comments:

  1. Wow good info.. Rupanya bila sel2 badan semakin tua dan rosak membawa kepada penyakit2 kronik ni.. 👍👍

    ReplyDelete
  2. Wah baru tahu...patut lah ada org usia muda tp mcm2 penyakit...mungkin dlmana nya dah tua..

    ReplyDelete