Saturday, 21 January 2017

Resveratrol Komponen Utama Vivix Shaklee Beri Manfaat Pada Kesihatan.

Vivix dirumus dengan 4 ramuan utama iaitu Muscadine Grape, Purple Carrot, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum atau dikenali sebagai Japanese Knotweed. Kesemua ramuan utama Vivix ini mempunya khasiat daripada komponen utamanya terhadap kesihatan.
Vivix Shaklee

Terdapat satu komponen utama yang terkandung didalam Vivix. Komponen ini dipercayai dapat membantu melanjutkan usia genetik dan menghalang penyakit kronik. Komponen ini dikenali sebagai Resveratrol.

Apakah itu Resveratrol dan manfaatnya pada badan?

Resveratrol adalah kumpulan yang dipanggil polifenol. Resveratrol ini terhasil daripada tindakbalas yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan terhadap penyakit. Resveratrol ini bertindak sebagai antioksidan.

Resveratrol juga dikaitkan dengan memperlambatkan anti penuaan atau dengan erti kata lain kalau nak kelihatan awet muda kena amalkan resveratrol ni. Sebabnya resveratrol ni bertindak sebagai anti keradangan kulit  iaitu proses penghasilan sel² baru diganti dengan sel²  yang kurang nutrien. Kalau nampak kulit kusam tu cepat² cari Vivix yer☺

Ada kajian yang dilakukan oleh Journal Biological Chemistry pada tahun 2011 menunjukkan resveratrol juga dapat membantu mempercepatkan metabolisme dan mengatasi sel² lemak. Pendek kata sesuai untuk mereka yang nak memiliki berat badan ideal.

Menurut kajian yang diterbitkan didalam Pencegahan Kanser Penyelidikan mengatakan bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk menghalang pembentukan sel kanser. Resveratrol juga boleh membantu mengurangkan LDL kolestrol iaitu lemak jahat, ia juga dapat mencegah pengerasan arteri dan mengekalkan tahap normal tekanan darah.
Vivix Shaklee

Kalau nak tahu, Resveratrol yang tinggi terdapat dalam kulit anggur merah. Resveratrol memang berkait rapat dengan wain merah. Sebab proses wain merah adalah daripada buah anggur merah. Tu sebab kita tengok orang Perancis, dorang ni jenis tak jaga makan. Kalau makan, makanan berlemak atau makan yang tidak sihat dorang slumber je makan dengan wain merah.

Dan ade kajian menunjukkan orang Perancis takde masalah jantung sebab ade resveratrol yang terkandung dalam wain merah tu. Tapi kita sebagai orang Islam tak perlu la nak ambik wain merah kan ke haram.

Nah baca artikel ni jugak ada kupasan mengenai Resveratrol. Siap mention tak perlu tunggu umur 50tahun baru nak amalkan resveratrol.

http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1017&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kesihatan&pg=kn_05.htm

Banyakkan kelebihan resveratrol ni. So pada yang nak kan khasiat resveratrol tadi bolehlah dapatkan Resveratrol yang HALAL semestinya dalam VIVIX Shaklee.

Wana Mohd Tahir
0109749611

#tsunamishaklee
#kasigegar19
#oms69
#shakleemanjung

Thursday, 19 January 2017

Berpantang Jadi Syok Bila Kenal Dia...Tak Sabarnya

Assalamualaikum. Pekabar semua? Nak tanya sapa sini paling suka tempoh berpantang selepas kita lahirkan baby tu? Nak tak rasa macam ni "tak sabarnya nak berpantang bila kenal dia" . Nak tahu tak ape dia tu?

Set Berpantang Shaklee

Sebelum tu Cikwana nak kongsikan dulu kelebihan Dia ni untuk mommies semua kenapa mommies wajib perlu jadikan Dia sebagai salah satu vitamin semasa berpantang.

Tuesday, 10 January 2017

Perbezaan Antara Collagen Powder dan Esp Shaklee

[Ada apa dengan Collagen Powder dan Esp]

Kedua²nya produk Shaklee la of coz πŸ˜‰. Kedua²nya juga based on protein. Protein sangat diperlukan dalam diet harian kita selain dapat membaikpulih sel² dan tisu² yang rosak.

Okey, walaupun Collagen dan Esp ni based on protein tetapi dorang ni ada perbezaan tau.

Perbezaannya ialah collagen powder datangnya dari sisik ikan merah yang tahan lasak dan protein yang dihasilkan oleh sumber haiwan. Manakala Esp pula berasal dari protein sumber tumbuhan iaitu daripada kacang soya Non-GMO yang mana protein soya tidak diubahsuai genetiknya.

Sumber kolagen terbaik adalah dari ikan laut dalam kerana ianya mempunyai nilai protein yang dan jauh dari pencemaran. Berat molekular yang terdapat dalam kolagen adalah diukur dalam dalton dan ia sangat rendah dan mudah diserap oleh tubuh.
Set Kulit Shaklee

Esp pula mengandungi semua asid² amino yang diperlukan oleh tubuh kita. Ia bertujuan untuk mengekalkan tisu² yang sihat termasuklah 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita dengan sendirinya.

Collagen mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut². Manakala Esp pula dapat membantu membina dan perbaiki sel² lama dengan menghasilkan sel² baru kerana struktur badan kita adalah sel.

Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum. Sebab dari sel akan membentuk tisu kemudian dari tisu akan membentuk organ dan dari organ akan membentuk sistem.

Kedua2nya memberikan kesan yang best bila di amalkan secara konsisten. Kalau tak caya korang kena cuba. 5 hari minum kolagen pun dah nampak kesan. Mix pulak dengan Esp lagilah Wow.

Dan lagi wow bila dapat minum vivix pulak. πŸ˜„
Oppss vivix promo kan..wajiblah diwar² kan.

Untuk sebarang pertanyaan berkaitan Collagen, Esp, Vivix dan yang lain. Boleh hubungi Cikwana ye.

Your Trusted  SidPro,
0109749611

#tsunamishaklee
#kasigegar19
#oms67
#shakleemanjung

Tuesday, 3 January 2017

Apakah Telomere dan Kesannya Bila Telomere Memendek

Assalamualaikum. Salam tahun baru 2017 buat semua pembaca blog khyranaeemsvitastore. Didoakan korang semua sihat yerπŸ˜„. Korang pernah dengar tak pasal telomere? Tahu tak apakah telomere ni?dan apa kesannya bila telomere memendek? Okey meh nak share dengar korang.



Bila usia menjengah senja banyak sangat penyakit yang datang nak berkawan rapat dengan kita. Korang perasan tak?kadang tu tak sampai pun umur 40an dah macam² dengar.

Tahu tak apa punca sebenar penyakit² kronik ni boleh terjadi ke atas tubuh manusia? Biasa dengar telomere tak? Meh nak cerita.

Telomere ni adalah seakan cap atau penutup dihujung kedua belah kromosom. Kromosom ni pula adalah sel dan DNA. Fungsi utama telomere ni adalah untuk melindungi sel dan DNA daripada rosak.

Setiap kromosom pula adalah unik bagi setiap orang. Sebagai contoh, ada orang tu hidungnya macam ibu dia tapi tang mata tu dah rupa ayah pulak. Macam anak² kita la. Ada yang cakap si sulong macam ayah si bongsu macam mama. Begitu lah kekdahnya.

Okey berbalik pada telomere tadi. Telomere ni sangat penting untuk melindungi DNA kita daripada rosak. Apa kesan bila telomere kita memendek?

Bila telomere memendek tu yang mudah diserang penyakit² kronik tadi. Sebab telomere akan menjadi pendek akibat daripada penuaan dan serangan radikal bebas.Semakin kita berusia semakin pendek lah telomere kita.  Bila telomere semakin pendek ia akan menyebabkan sel akan mati dan terus rosak. 

Apabila sel telah mati dan sel baru tidak terbina, makanya kita pun mudahlah untuk mendapat penyakit yang berkaitan dengan penuaan dan radikal bebas tadi seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis, kanser dan banyak lagi la yang kronik² tu.

Ada tak cara untuk bagi telomere kita ni memanjang? Jawapannya ada! Kita hendaklah menjalani gaya hidup yang sihat dan salah satunya boleh jadikan Vivix Shaklee sebagai satu keperluan makanan kesihatan kita.

Menurut landmark study shaklee, telomere pengguna Shaklee adalah 11% lebih panjang berbanding mereka yang bukan pengguna Shaklee. Vivix Shaklee mampu memperbaiki sel hingga ke peringkat DNA. 

Vivix juga berfungsi untuk memastikan cap atau telomere tadi sentiasa panjang dan sel/DNA terlindung daripada kerosakan serangan radikal bebas. Vivix Shaklee dirumus dengan 4 ramuan utama seperti Muscadine grape, Elderberry, purple carrot dan polygonum cuspidatum. Yang mana masing² memberi manfaat kepada tubuh badan kita.

So, sementara Promosi Vivix yang sedang berlangsung ini. Wajar sangat untuk korang cuba bukan tunggu sakit je nak amalkan vivix tapi sekarang ni semasa badan kita tengah sihat ni la. Sebab bila dah sakit ambik masa la nak sembuhkan.

Bukan sekadar promote tau tapi memang highly recomended ni..barang baik wajib dikongsi. Apapun terima kasih sudi membaca dan nak dapatkan vivix bileh roger Cikwana yer.

Your Trusted SIDPro,
Wana Mohd Tahir
0109749611

#tsunamishaklee
#kasigegar19
#oms63
#pengedarshakleemanjung