Saturday, 21 January 2017

Resveratrol Komponen Utama Vivix Shaklee Beri Manfaat Pada Kesihatan.

Vivix dirumus dengan 4 ramuan utama iaitu Muscadine Grape, Purple Carrot, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum atau dikenali sebagai Japanese Knotweed. Kesemua ramuan utama Vivix ini mempunya khasiat daripada komponen utamanya terhadap kesihatan.
Vivix Shaklee

Terdapat satu komponen utama yang terkandung didalam Vivix. Komponen ini dipercayai dapat membantu melanjutkan usia genetik dan menghalang penyakit kronik. Komponen ini dikenali sebagai Resveratrol.

Apakah itu Resveratrol dan manfaatnya pada badan?

Resveratrol adalah kumpulan yang dipanggil polifenol. Resveratrol ini terhasil daripada tindakbalas yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan terhadap penyakit. Resveratrol ini bertindak sebagai antioksidan.

Resveratrol juga dikaitkan dengan memperlambatkan anti penuaan atau dengan erti kata lain kalau nak kelihatan awet muda kena amalkan resveratrol ni. Sebabnya resveratrol ni bertindak sebagai anti keradangan kulit  iaitu proses penghasilan sel² baru diganti dengan sel²  yang kurang nutrien. Kalau nampak kulit kusam tu cepat² cari Vivix yer☺

Ada kajian yang dilakukan oleh Journal Biological Chemistry pada tahun 2011 menunjukkan resveratrol juga dapat membantu mempercepatkan metabolisme dan mengatasi sel² lemak. Pendek kata sesuai untuk mereka yang nak memiliki berat badan ideal.

Menurut kajian yang diterbitkan didalam Pencegahan Kanser Penyelidikan mengatakan bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk menghalang pembentukan sel kanser. Resveratrol juga boleh membantu mengurangkan LDL kolestrol iaitu lemak jahat, ia juga dapat mencegah pengerasan arteri dan mengekalkan tahap normal tekanan darah.
Vivix Shaklee

Kalau nak tahu, Resveratrol yang tinggi terdapat dalam kulit anggur merah. Resveratrol memang berkait rapat dengan wain merah. Sebab proses wain merah adalah daripada buah anggur merah. Tu sebab kita tengok orang Perancis, dorang ni jenis tak jaga makan. Kalau makan, makanan berlemak atau makan yang tidak sihat dorang slumber je makan dengan wain merah.

Dan ade kajian menunjukkan orang Perancis takde masalah jantung sebab ade resveratrol yang terkandung dalam wain merah tu. Tapi kita sebagai orang Islam tak perlu la nak ambik wain merah kan ke haram.

Nah baca artikel ni jugak ada kupasan mengenai Resveratrol. Siap mention tak perlu tunggu umur 50tahun baru nak amalkan resveratrol.

http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1017&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kesihatan&pg=kn_05.htm

Banyakkan kelebihan resveratrol ni. So pada yang nak kan khasiat resveratrol tadi bolehlah dapatkan Resveratrol yang HALAL semestinya dalam VIVIX Shaklee.

Wana Mohd Tahir
0109749611

#tsunamishaklee
#kasigegar19
#oms69
#shakleemanjung

No comments:

Post a Comment