Wednesday, 8 March 2017

Apa Itu Necrosis dan Bagaimana Vivix Membantu Sel

Badan kita terdiri daripada sel-sel. Sel² ni pulak ada jangkahayatnya. Sel-sel ni akan mati melalui  2 cara iaitu:
Vivix Melindungi Sel Akibat Necrosis

πŸ“Œ Apoptosis- Sel mati bila dia rosak/ cedera.
πŸ“Œ Necrosis - Sel mati disebabkan oleh faktor luaran.

Kalau sel dalam badan kita ni mati melalui cara apoptosis ni takpe lagi. Tapi sebaliknya bila sel ni mati melalui cara Necrosis. Necrosis atau kata lain kewujudan sel abnormal dalam badan. Ni yang kita perlu takut.

Sebab bila sel abnormal ni yang patut mati tapi tak mati, dia akan menghasilkan sel-sel baru tapi bukan sel yang sihat tau. Sel-sel yang tak sihat. Sebagai contoh orang yang kena kanser. Biase dengar ada yang dah pulih dari kanser selepas dah lalui segala macam rawatan yang sepatutnya untuk kanser tapi boleh terjadinya kanser lagi.

Okey dalam kes ni, sel² abnormal tadi telah dimutasi dan terjadinya sel² cacat tapi jahat!. Dia jahat sebab duplicate sel² yang patut mati tapi tak mati. Faktor penyebab terjadinya sel abnormal ni adalah dari pendedahan terhadap toksin, radikal bebas, trauma, jangkitan dan macam² lagi.

So nak lindungi sel² kita ni supaya diberi cukup pernafasan, glucose semua tu kita kena lah amalkan Vivix. Sel ni pun macam kita jugak, nak kena ada oksigen. Takde oksigen tak dapatlah nak bernafaskan.

Tu sebab dalam Vivix ni ada bahan yang boleh baiki sel dan lindungi sel kita dari ancaman² luar yang boleh menyebabkan penyakit kronik tau.

Penjual Shaklee Manjung

Vivix ni bertindak melalui 4 Mekanisme iaitu:
πŸ“Pembaikan Sel
πŸ“ Perlindungan Sel
πŸ“ Tenaga Sel
πŸ“ Prestasi Sel

Bahan dalam Vivix tadi adalah RESVERATROL dan POLIFENOL. Bahan² ni telah terbukti keberkesanannya untuk melindungi sel² badan sebab telah melalui ujian klinikal dan yang lagi best dah dijalankan kajian iaitu terbukti dalam Landmark Study 2.

So, mengapa nak biarkan sel2 rosak tu terhasil lagi banyak sedangkan kita mampu untuk lindunginya dengan Vivix.

Jom Vivix!
Live Well Be Well!

#tsunamishaklee

Love,
Wana Mohd Tahir
010.9749611

No comments:

Post a Comment