Friday, 24 March 2017

Biji Labu | Menghasilkan Interferon Semulajadi

Sapa suka makan labu kuning?biji labu suka?😁 kalau suka makan pun dah tentu kuaci biji labu kan?

Nutriferon Meningkatkan Sistem Imun

Jangan pandang rendah dengan biji labu tau. Biji labu ni banyak sangat khasiatnya. Ada kisah masa Nabi Yunus keluar dari perut ikan Nun. Badan Baginda jadi lemah dan tak bertenaga tau. Alhamdulillah biji labu ni lah penyelamat untuk baginda bertenaga kembali. Boleh rujuk Ayat 146: Surah As-Saaffaat. Labu kuning juga makanan kesukaan Nabi muhammad SAW.

Biji labu ni sebenarnya antara penggalak untuk tingkatkan sistem imun kita. Sebab biji labu ni boleh menghasilkan interferon semulajadi dalam tubuh kita. Ia juga merupakan satu-satunya interferon semulajadi didunia.

Penjual Shaklee Manjung

Biji labu juga telah diperakui oleh Organisasi kesihatan Dunia (WHO) kaya dengan sumber zinc yang baik. Selain tu biji labu ni tinggi antioksidan dan mengandungi vitamin E juga.

Biji labu mengandungi banyak asid lemak yang bermanfaat untuk kesihatan kita. Sebab ada asid oleic dan asid alfa-linolenik. Asid Oleic  dapat membantu untuk menurunkan kolestrol jahat (LDL) dan dapat meningkatkan tahap kolestrol baik (HDL). Ia juga bertanggungjawab menurunkan tekanan darah.

Manakala Asid Alfa-Linolenik(ALA) adalah salah satu asid lemak yang perlu diambil dari sumber makanan sebab ia boleh jadi salah satu komponen omega 3. Ada bukti mengatakan ia memberi kesan pencegahan kepada penyakita kardiovaskular.

Kalau nak tahu, biji labu ni merupakan salah satu bahan utama yang terdapat didalam Nutriferon Shaklee. Pada mereka yang nak amalkan detoks, jadikanlah Nutriferon sebagai salah satu supplemen detoks korang yer.

Ok nah nak belanja gambo masak lemak labu. Kelmarin baru pekena masak lemak kuning labu ni..sedap sangat. ☺

Nak nutriferon boleh hubungi Wana yer.
0109749611

#tsunamishaklee
#shakleemanjung

2 comments:

  1. Haaaii.. TB datang melawat blog.. tak dapat nak komen sangat sebab tengah blogwalking dah singgah blog2 yang lain.. TB doakan untuk awak semoga hari ni hari yang lebih baik dari semalam .. K bye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Tengku butang sebab sudi melawat blog kita. thanks atas doanya.

      Delete